INFORMACE PRO ZÁKONNÉ ZÁSTUPCE A ŽÁKYNĚ/ŽÁKY OHLEDNĚ JEDNOTNÉHO VÝUKOVÉHO PROSTŘEDÍ VZDÁLENÉ VÝUKY (JVPVVX)

  • KONKRÉTNÍ INFORMACE PRO ŠKOLNÍ ROK 2021/2022

Uživatelé z minulého školního roku (nynější 2. – 9. ročníky a jejich zákonní zástupci) mají ponecháno své prostředí – jméno, heslo, prostředí, licence, aplikace:

  • rodiče – dm software
  • žáci – Office365

TU tříd a všichni vyučujícíc budou pověřeni nastavením svého výukového prostředí a vykonají zkušební komunikaci či výuku v daném termínu po dohodě s žáky a rodiči.


Během září 2021 budou zprovozněny do funkční podoby oba kanály pro žáky a žákyně 1. ročníků a taktéž prostředí pro jejich zákonné zástupce ve spolupráci s TU.

Nově příchozí žáci a jiné výjimka budou řeešeny aktuálně a jednotlivě správcem systému.

Ve všech možnostech uvedených výše se v případě poruchy či jiné technické obtíže ( heslo, jméno, nefunkčnost apod.) obracejte na email: mixl@zszubri.onmicrosoft.com. SPECIFIKUJTE POTÍŽE  A PROVEĎTE IDENTIFIKACI !!!!  (jméno, příjmení, třída, telefonní číslo nebo e-mail). Žádosti jsou vyřizovány v pořadí jak přicházejí, většinou do 24 hodin po oveření oprávněnosti požadavku.


Vzhledem ke stále nedostatečné připravenosti pro výhradní elektronickou komunikaci ( jak ze strany školy, tak ze strany nezůčastněných či nepreferujících rodičů) poběží ve školním roce 2021/22 stále paralelní struktura komunikace. Žákyně a žáci obdrží žákovskou knížku (deníček, moje záznamy) v listinné podobě a zde budou vedeny zápisy známek, omluvenek a další informace v době běžné prezenční výuky. ŽK není v době distanční výuky vedena !

Elektronické prostředí (omluvenky, hodnocení, zprávy – informace, zadávání práce a domácí přípravy) bude užíváno primárně jako hlavní pouze v době distanční výuky. V období prezenční výuky bude vedeno jen jako sekundární, doprovodný nástroj hodnocení a volitelný prostředek komunikace a omlouvání žáků/kyň.


  • OBECNÉ INFORMACE 

Škola nepřeceňuje význam on-line vzdělávání a on-line komunikace a zpracování a vidí jej jako druhotný, doplňkový. Hlavním cílem zřízení a používání těchto systému bude NUTNOST POUŽITÍ V KRIZOVÝCH, VYJÍMEČNÝCH STAVECH ČI JINAK SPECIFIKOVANÝCH OKOLNOSTECH. Jedná se stále o záložní systémy, škola hodlá setrvat u osvědčených a již zavedených metod, které berou v úvahu i sociální, materiální, osobnostní, psychologické a hygienické prvky výuky a vzdělávání, kterými on-line výuka neoplývá nebo jí přímo chybí.

Důvody tohoto postoje jsou následující :

  • možná ztráta dynamické efektivnější a přitom citlivé komunikace spojené s osobní návštěvou
  • technicko – materiální nesnáze – mnoho uživatelů (žáci, rodiče, učitelé) nemají a ani nemusí mít kompetence k tomuto typu komunikace, škola po svých klientech žádá pořízení nadstandardního vybavení technikou, škola by musela udržovat stálý funkční systém, u kterého je nepříznivý poměr finanční náročnost/výkon/přinosnost, docházelo by také k časovému nárůstu obsluhy/služby a nutnému zdvojení kanálů (písemně, elektronicky).
  • možný přínos v podobě jednotného a systémového přístupu není zdaleka vyvážen časovou, technickou i koncepční náročností pořizování dat a jejich výměny spojenou i s bezpečnostním a organizačním rizikem
  •  

Některé problémové situace může školy po dohodě řešit vlastními prostředky – zapůjčení techniky, individuální konzultace a přístup apod.. Celkově je však tíha břemene elektronické výuky rovnoměrně rozdělena mezi školu, žáky/kyně a jeji zákonné zástupce na základě platné zákonné legislativy.

  • OFFICE365


Informace pro registraci do systému Office365:

Pro již registrované a platné uživatele zůstávají v platnosti užívané údaje, pro nové uživatele platí, že zaslané přístupové údaje budou v obou případech jednorázové, je nutná jejich změna resp. dokončení procesu registrace a prvního přihlášení, které jsou již však na straně a v odpovědnosti uživatele/zákonného zástupce.

Stránka pro přihlášení: www.office.com

  • uživatel : bude/je sděleno jen danému uživateli      třída: XX.Y            
  • uživ.jméno: zakXXX@zszubri.onmicrosoft.com
  • heslo:   jednorázové heslo pro nové uživatele s vynucením změny hesla nebo stávající heslo pro již registrované.

Časem je/bude u většiny aktivních uživatelů  vynucena změna hesla v duchu bezpečnosti velká, malá písmena + číslice, celkem min. 8 znaků, správa hesla je ve vaší správě, je možno si nastavit resetování hesla na vlastní email, čtěte, prosím, pozorně informace při prvotním přihlášení, případně při dalších přihlášeních !
Dále pak si údaje poznamenejte a uschovejte pro další užití !
V případě technických obtíží kontaktujte správce : mixl@zszubri.onmicrosoft.com . Informace a systém určen především pro užívání žáky ve službách Office365, rodiče budou elektronicky upozorněni na výdej hesel a případné zahájení režimu spuštění distanční on-line výuky.


příručky MS OFFICE365


Alespoň jeden zákonný zástupce žákyně/žáka 1. ročníku a nových žáků obdrží informaci s přihlašovacími údaji nutnými k přístupu do školního systému. Odkaz pro přístup : https://www.office.com/.  Za normálních podmínek bude tento proces součástí přípravného a úvodního týdne nového školního roku.

Více informací naleznete také na odkazu Office 365.


  • DMSOFTWARE

Dále došlo od 2020 k vytvoření dvou nezávislých komunikačních kanálů pro rodiče/ zákonné zástupce. Jedná se o SMS bránu komunikující s nahlášenými telefonními čísly ( již ve funkčním a ověřeném provozu) a dále o systém školní agendy dm software – škola online –  https://portal.dmsoftware.cz/.


Pro již platné registrované uživatele zůstávají v platnosti užívané údaje.

Pro nové uživatele platí, že zaslané přístupové údaje (vždy SMS brána) budou v obou případech jednorázové, je nutná jejich změna resp. dokončení procesu registrace a prvního přihlášení, které jsou již však na straně a v odpovědnosti uživatele/zákonného zástupce. Registrace  do systému dmsoftware – informace zde

příručka DMsoftware