2019_2020

Archiv-Aj 9.A,B-Machalová

image_print

 

16th March:

Opakujeme jev So (Já také ano) a Neither (Já také ne).

  1. Pro připomenutí, jak se tvoří odpovědi se So, zhlédni:

2. Pro připomenutí, jak se tvoří odpovědi s Neither, zhlédni

3. Pro osvěžení toho, jak to vůbec celé v praxi funguje, podívej na příklady

4. Jednoduché otestování, jestli tomu rozumíš (řešení příště):

5. A nakonec trošku zákeřnější verze (s vyhodnocením) pro „experty“, kteří vzpomínají i na verzi  – Já ale ano. / Já ale ne. (Oh, I do. / Oh, I don´t.)

malá „challenge

______________________________________________________________________________

18th March:

Dnes zůstáváme u minule uváděného jevu So a Neither. Procvičíme na uvedených zdrojích, jelikož nás z toho pak čeká ohlašovaný testík. 

A dnes tedy:

  1. Zkontroluj si nejprve test (ze 16.3.): 1B, 2B, 3B , 4C, 5C, 6A, 7B, 8C, 9B, 10C
  2. A nyní se opět vpravíme trochu do děje 🙂 Podívej se na jasný důkaz, že So a Neither v praxi opravdu existuje 🙂

                                     https://www.youtube.com/watch?v=esml6XQVjEo

   3. Jak už jste zjistili, můžeme používat onu gramatiku „Já také ano, Já také      ne“ zcela stejně i u všech ostatních osob 🙂 Nyní zkuste sami toto cvičení

   4. Koho matou ostatní osoby, nechť zkusí jednodušší verzi.

    5. Nebo ještě snazší variantu 🙂

    6. K doplnění můžou šikulky a experti 🙂 využít i další možnosti: (možnost  1, možnost 2, možnost 3, možnost 4)

     Přeji všem, ať se daří 🙂

______________________________________________________________________________

Friday 20th March:

Dear students

let´s have a look at the topic Sports Events today. Please read the article on page 40 in your Student´s book and try to answer for yourselves exercises 2 and 3 on the same page. (Přečtěte si článek na str. 40 a zkuste si sami zodpovědět cvičení 2 a 3 na téže stránce.)

P.S: You can find some useful vocabulary on page 76 in your Workbook. (Part 3 Culture) – užitečná slovíčka najdete na str. 76 v Pracovním sešitě.

(V článku chybějí některé informace, proto si touto formou sám/sama ústně doplň: 1 – May, 2 – 1872, 3 – March, 4 – 1829, 5 – 1981, 6 – April, 7 – 1877, 8 – June.)

Všimněte si užitečných vazeb a kolokací

take place – konat se

the first event – první událost

compete in – soutěžit v něčem

ordinary people – obyčejní lidé

last for two weeks – trvat dva týdny

Wish you all lovely spring and peaceful Friday and weekend:) Take care! 🙂

Pro případné dotazy pište na můj email: adrimachalova@gmail.com.

______________________________________________________________________________

23rd March: 

Hello, dear ones! Hopefully, you are all doing fine 🙂

Today we´re going to have an easier lesson, just reading and two little exercices in your book, so you can focus more on your priorities in studying. Wish you all good nerves. 🙂

  1. First and foremost, check the vocabulary in your Workbook (Pracovní sešit) on page 76, Unit 3 part English across the curriculum
  2. Secondly, read the article Vitamins and minerals on page 41 in your Student´s book
  3. Next, try to decide (rozhodni)in exercise 2 (page 41, textbook) – are the sentences T, F, or DS? (věty se vztahují k článku, ústně urči, zda je věta 1 až 8 pravdivá – T=true, nepravdivá – F=false, nebo ta informace v článku není vůbec uvedena – DS = doesn´t say) (Řešení: 1F, 2F, 3T, 4T, 5F, 6DS, 7DS, 8T)
  4. And last but not least, try to complete (doplň) exercise 5 (page 41, textbook). (Řešení: 1 – can store, 2 – contain, 3 – carry, 4 – make, 5 – provides, 6 – absorb)

     5. A již nepovinně jako zpestření a odlehčení: 

     Malinký seznam frází spojených s tématem zdraví (a little list of phrases related to the topic „Health“). Věděli byste, co znamenají následující? 🙂

  •      A healthy mind in a healthy body
  •      An apple a day keeps a doctor away.
  •     Laughter is the best medicine. 
  •     World Health Organization
  •      You don´t know your own strengh.
  •      Strong medicine 🙂

  And some old and wise health sayings and quotes: (citáty)

  • When the heart is at ease, the body is healthy. 
  • Good health and good sense are two of life´s greatest blessings. 
  • A good laugh and a long sleep are the best cures in the doctor´s book.

______________________________________________________________________________

25th March:

Hello, everyone:)

Dnes se budeme znovu věnovat tématu Health a dáme si lehké opakování, případně rozšiřování 🙂

 

1.Podívejte se na zajímavou slovní zásobu. (Klikejte na ampliónek pro výslovnost). Znáte je všechny? https://www.helpforenglish.cz/article/2008041702-health-vocabulary 

2.A kontrolní kvízeček: pochopili jste rozdíl mezi recipe, receipt, prescription? 

 3.Zde si můžete zkusit stress test: https://creativeoptionsregina.ca/health-wellness-theme-july-2017-stress-test/ (Jen pro zajímavost, kolik Y jako Yes jste dali?)

 4.Pokud to bylo pro Vás náročné, zkuste tento moc pěkný test od British Council. (ťuknete na slovíčko a pak na vhodný rámeček) https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/health

anebo s doplněním – klikněte na Check your vocabulary: gap fill pod obrázkem

5. Můžete také zkusit tento test s řešením: https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-10857.php

6. Přemýšlejte, co mohou znamenat tyto idiomy na téma zdraví. Zapište si je do sešitu.

  • „I really am in bad shape. I must do more exercise.“
  • „When Tony saw the needle, he blacked out.“
  • „I’m going to see my grandmother. She’s feeling a bit blue at the moment.“
  • „My grandfather is nearly ninety but he’s as fit as a fiddle.“
  • „You look a bit under the weather. What’s the matter?“
  • „My grandmother had a bad ‚flu but she’s back on her feet again.“
  • „He may be getting old but he’s still full of beans.“
  • „Without his glasses, the old man is as blind as a bat.“

______________________________________________________________________________

27. března:

Dobrý den, dnes jen psací (vlastně výzkumný a kopírovací) úkol. K tématu zdraví, které jsme probírali, mi prosím všichni (kdo můžete) pošlete na můj pracovní mail (adrimachalova@gmail.com) jakýkoliv příspěvek na téma zdraví v angličtině, který shledáte pro vás zajímavým. K Vaší snaze, píli, múze a kreativitě přihlédnu při závěrečném hodnocení.

Může to být např. píseň (téma zdraví), nebo další zajímavé idiomy, fráze a věty na toto téma, nebo zajímavý článek s tímto tématem, nebo zajímavé tipy, jak si udržet zdraví nebo být zdravý. Vaší představivosti a nápadům nechť žádné meze nejsou kladeny. 

A za sebe posílám svůj příspěvek jako příklad🙂

______________________________________________________________________________

Zadání práce pro všechny na celý týden 30.3. – 3.4.:

1.Zopakujte si online (vázáno k naší učebnici):

2.Udělejte si ústně cvičení 1a v učebnici na str. 42. Spojujete věty pomocí vztažných zájmen. (who, which, that). (Připomenutí – that je pro životné i neživotné objekty a subjekty, which jen pro neživotné a who jen pro životné)

3.Vypracujte si písemně (do sešitu, Wordu, emailu) cvičení 2a a 3a na str. 42 v učebnici a pošlete mi ke kontrole na můj mail. Ve cvičení 2a na daná slova vytvořte zdravotní doporučení s použitím slov should a shouldn´t (měl by, neměl by) viz vzor. Ve cvičení 3a napište, co by se mohlo (might) přihodit v situacích 1 – 8. 

4. Přečtěte si a přeložte si rozhovor ve cvičení 4a na str. 42 v učebnici.

5. Pro odlehčení zhlédněte píseň. Máme ji i v učebnici na str. 43/ cv. 2b.

https://www.youtube.com/watch?v=H7jzb_2s-hU&list=RDH7jzb_2s-hU&start_radio=1

_________________________________________________________________________

Zadání na týden 6.4. – 8.4.:

1.Jako opakování si poslechněte znovu článek na str. 40 v učebnici, ať doplníme také audio:)

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit03/audio?cc=cz&selLanguage=cs

(Klikněte na Page 40, Exercise 1b, prostřední sloupec – poslech začíná od 2.odstavce)

2.Poslechněte si pak taktéž jako opakování článek na str. 41. (Klikněte znovu na odkaz v prvním cvičení a pak na Page 41, Exercise 1b, prostřední sloupec, úplně dole)

3. Pak si poslechněte ještě rozhovor na str. 42 v učebnici, cvičení 4a. (Klikněte opět na odkaz v prvním cvičení a pak na Page 42, Exercise 5a, třetí sloupec, hned nahoře).

Zaregistrovali jste rozdíl? 🙂

Pro srovnání se podívejte na tento odkaz, kde najdete plné znění.

http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/20200404_210943.jpg

4. A pro odlehčení zkuste znovu se zaposlouchat do:

https://www.youtube.com/watch?v=L5jI9I03q8E

a sledujte při tom text na str. 43 v učebnici (cvičení 2b). Slyšíte nyní, jaká slova jsou zde  vynechána? 🙂

Věřím, že všichni víte, co znamenají výrazy:

  • I´m gonna keep it. 
  • Nobody´s gonna take it away.
  • ale co takhle: Ain´t got no…? 🙂

Krásné Velikonoce všem 🙂



______________________________________________________________________________

Zadání na týden na 13. – 17.4.:

Tento týden se budeme věnovat Velikonocím 🙂

        jednoduššíhttps://www.youtube.com/watch?v=TnaUVkLWOJE&t=2s

        nebo pro náročnější: https://www.youtube.com/watch?v=Iu3U5QCRH6s


____________________________________________________________________________

Zadání na týden 20. – 24.4.:

Začínáme novou čtvrtou lekci 🙂 Na začátku nás čeká moc pěkný úvod, příběh o Králi Artušovi. A k našim aktivitám: 

  1. Prostudujte si slovíčka na str. 76 v Pracovním sešitě Lekce 4A, Heroes – King Arthur. Pro kontrolu výslovnosti můžete použít Google překladač. Naučte se. 
  2. Poslechněte si příběh (cvičení 1b na str. 44 v učebnici). https://elt.oup.com/student/project/level4/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs (Klikněte na Page 44, Exercise 2a)
  3. Zkuste si zodpovědět cvičení 1a, 2a na str. 44 ústně.
  4. Řešení pro kontrolu zde:

       5. Dobrovolně ke dni Země – podívejte se např. na:

Zadání na týden 27. – 30.4.:

  1. Poslechněte si znovu příběh o Králi Artušovi. (Učebnice str. 44) Klikněte na Page 44, Exercise 2a.

      2. Zodpovězte si ústně otázky ve cvičení 3 na str. 44 v učebnici. Kontrola zde: 

      3. Poslechněte si konec příběhu. Klikněte na Page 45, Exercise 6b.

        Pokud jste nerozuměli, podívejte se zde

     4. Popřemýšlejte, který historický příběh máte sami rádi, nebo jste se někdy o něj zajímali a pošlete mi nějaké jeho pěkné zpracování v angličtině, takové, kterému samozřejmě budete rozumět 🙂 Těším se na Vaše nápady. Tento úkol máte na následující dva týdny.  

_____________________________________________________________________________

Zadání pro týden 4. – 7.5.:

  1. Pokračuje zadání z minulého týdne – pošlete mi zajímavé zpracování, kterému budete rozumět, nějakého historického příběhu.  
  2. Zkuste si jednoduchý test z historie (video vás povede, shrnutí dole na stránce): zde
  3. Pro inspiraci zhlédněte zajímavé pojednání o příběhu krále Artuše (pusťte si titulky): zde

____________________________________________________________________________

Zadání pro týden 11. – 15.5.:

  1. V lekci 4 se seznamujete s faktem, že pokud vedle sebe umístíte dvě slovesa dvou různých významů, musíte druhé sloveso buď převést do infinitivu nebo do -ing tvaru. Vysvětlení: zde
  2. Pro zájemce – podívejte se blíže na poslední skupinu sloves:

     3. A nyní si zkuste všichni celkově látku procvičit (malá pomoc navíc: po předložce následuje vždy -ing tvar):

_____________________________________________________________________________

Zadání pro týden 18. – 22.5:

Vyzkoušejte si „live worksheets“:

(klikněte po dokončení na Finish a Check my answers, nahoře v testu se pak objeví bodové hodnocení)

  • safety measures – coronavirus: zde
  • verb patterns – to or ing (stačí 1. část): zde
  • verb tenses: zde
  • idioms pro zájemce: zde

______________________________________________________________________________

 

Zadání pro týden 25.5. – 29.5.:

  1. Podívejte se na slovíčka k lekci 4B na str. 76 v Pracovním sešitě.
  2. Poslechněte si Sweet Sue and Smart Alec na str. 46 v učebnici. zde (Page 46)
  3. Všimněte si nové gramatiky v příběhu. Např.:
  • There are two people. They are looking at our house. 
  • Spojujeme v jednu větu: There are two people looking at our house.

         (V čj je to přechodník. Má význam vedlejší přívlastkové věty.)

      4. Poslechněte si popis obrázku s novou gramatikou. Učebnice str.47/cv.5b. Jsou věty pravdivé? zde (Page 47)

______________________________________________________________________________

Zadání pro týden 1. – 5.6.:

  1. Pracovní sešit str. 36/cv.2 (ofoťte a pošlete, kontrola příště)
  2. Pracovní sešit str. 76 – zhlédněte slovíčka z lekce 4C
  3. Učebnice str. 48/cv. 1b (podívejte se na tabulku)
  • Vysvětlení: u těchto přídavných jmen existuje koncovka -ed i -ing se změnou ve významu.
  • Např. I´m bored.  – Nudím se. (cítím se nějak)
  • ale I´m boring. – Jsem nudný. (daná věc, či osoba je nějaká)
  • Je proto třeba správně rozlišovat. 🙂

      4. Pro zájemce: učebnice str.48/cv.2 – udělejte si test

  •  (řešení na protější straně A 0-4b, B 5-9b, C 10-14b)

______________________________________________________________________________

Zadání pro týden 8. – 12.6.:

  1. Pro dovysvětlení adjektiv s -ed a -ing příponou, se podívejte: zde
  2. Zkuste si test: zde
  3. Pracovní sešit str. 38/cv.1 – pošlete mi ke kontrole
  4. Předchozí gramatiku můžete procvičovat: zde