2019_2020

Archiv – Aj 8.A,B – Machalová

image_print
  1. Procvičit další slovesa (Pracovní sešit str.79) – trénujeme pro připomenutí past participle, minulé příčestí, třetí sloupeček sloves. Po sloveso lose, jak bylo domluveno. Pište si sami do sešitu infinitivy a k tomu trénujte napsat třetí tvar.
  2. Opište si do slovníčku slovíčka z lekce 5B (Pracovní sešit str. 78)
  3. Přečtěte si příběh (a přeložte) v učebnici na str. 58
  4. Doplňte si ústně cvičení 2 na str. 59 (v učebnici) k přečtenému příběhu (řešení: 1,2,4 Sweet Sue, zbytek Smart Alec).
  5. A jelikož se v této lekci procvičuje zejména otázka, ale také kladná a záporná věta v předpřítomném čase (Present perfect), podívejte se znovu na základy jeho tvoření do Pracovního sešitu na str. 72, kde máte přehledně tabulky 5.1 až 5.5 i s povídáním.
  6. V páteční hodině se podíváme také na jiné krásné tabulkové i netabulkové přehledy a názorná, krásně osvětlující a upevňující videa, abyste tento čas dostatečně pochopili a ještě lépe si zažili. 🙂 Přeji všem pevné zdraví a ať se daří. 

______________________________________________________________________________

18th March:

  1. Vypracuj si cvičení 5 a 6 v učebnici na str. 59 do sešitu. U cvičení 5 stačí do sešitu vytvořit správně pouze otázky (dle modrého vzoru). U cvičení 6 podle modrého vzoru zapiš do sešitu svůj vlastní komentář ke každému obrázku. (řešení příště)
  2. V pracovním sešitě vypracuj cvičení 5 a 6 na str. 45. (řešení příště)
  3. Opakuj si past participle (třetí tvar) u nepravidelných sloves po sloveso lose

                                  Přeji všem pevné zdraví a nervy 🙂

______________________________________________________________________________

Friday 20th March:

      1. Zkontroluj si prosím řešení cv. 5 ze str. 59 v učebnici, které je  zde: http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/20200320_133902.jpg

      2. Zkontroluj si prosím řešení cv. 6a ze str. 59 v učebnici, které je zde: http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/20200320_134010-1.jpg

      3. Zkontroluj si prosím řešení cv. 5 ze str. 45 v Pracovním sešitě: http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/20200320_141443.jpg

          a cvičení 6 na stejné stránce v Pracovním sešitě:

 http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/20200320_141536.jpg

       4. Nauč se dalších deset sloves, od slovesa make po sloveso see – past participle, třetí tvar, procvičuj si do sešitu. (Pracovní sešit str. 79)

      5. Na zopakování toho, co už víš, zhlédni prosím:  https://www.youtube.com/watch?v=If1F_teRwns                 

        PS: Jak jste si ve videu všimli, jakmile uvedete přesně čas, kdy se Vám        daná věc stala – už nepoužijete Předpřítomný čas, ale jen Past simple – minulý prostý. Ale k tomu více později 🙂

Příští týden budeme pokračovat s názornými vysvětleními a procvičováním. Wish you all nice Friday and weekend! 🙂

Pro případné dotazy pište na můj email: adrimachalova@gmail.com.

______________________________________________________________________________

24th March: Hello, everyone 🙂

Jak jsem Vám slíbila, tento týden budeme názorně, nenásilně a hravě zažívat předpřítomný čas prostý, aby se Vám pěkně a přirozeně zapsal do buněk 🙂

 

A opravdu doufám, že se  nám  podaří  postupně se dostat od prvního obrázku k tomu druhému 🙂

 

 

  1. Takže nejprve se podívejte na absolutně skvělé příklady použití předpřítomného času zde:) ABSOLUTNĚ TOP 🙂
  2. A protože víme, jak žijete hudební tvorbou, tak moc doporučuji zhlédnout ještě příklady užití v praxi zde: https://www.youtube.com/watch?v=LF7hwg0mLf0&list=RDLF7hwg0mLf0&start_radio=1 nebo https://www.youtube.com/watch?v=9nTknmhWuWg (tady vidíte, že existuje i průběhová forma s -ing, a to když chcete zdůraznit tu „nekonečnou“ dobu trvání:)…ale to berte jen jako zajímavou a doplňující informaci na okraj 🙂
  3. A už jdeme na procvičování 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=n8XJyBzzKWU (vidíte ty příslovce, o kterých jsem Vám říkala, že se spojují s Present perfect? – just, already, yet)
  4. A skoro na závěr, napište si do „Englishe“ řešení (slovesa ve třetím tvaru) pro toto zábavné cvičení 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=n8XJyBzzKWU Procvičujeme zde zcela základní otázku v tomto čase – např. hned 1. Have you ever seen Machu Picchu? (A ostatní řešení příště 🙂
  5. Pro odlehčení nakonec pro všechny povinně, moc hezký způsob, jak se naučit třetí tvar slovesa. Učte se jako říkanku s lektorem. K tomuto opakování se budeme pravidelně vracet, ať se nám třetí tvar zažije. https://www.youtube.com/watch?v=OfEm3iEgRDQ&list=RDCMUCSO6d3iBl4OjnpCCjDC0T9w&start_radio=1&t=0 Take care!

______________________________________________________________________________

25th March:

Hello, again 🙂

  1. Omlouvám se za špatné zadání 4. úkolu. Zkopírovala jsem Vám tam nechtěně špatný odkaz. Takže oprava…:) https://www.youtube.com/watch?v=u940E_QlqGs

     2. Poznamenejte si do „Englishe“ u každé otázky z videa vhodné sloveso ve správném – třetím tvaru. Kontrolu provedeme v pátek.

     3. Do „Englishe“ si ještě zaznamenejte odpověď na deset otázek z následující ofocené „speaking activity“. Až se uvidíme, můžete se svými odpověďmi zpětně pochlubit. Co se zde procvičuje, je vazba….you´ve ever seen.  Znáte ji už z otázek z předchozího cvičení 🙂

Tak např. What´s the worst film you´ve ever seen?  – tedy znamená – Jaký je nejhorší film, který jsi kdy viděl? 

     

   4. Natrénuj další slovesa – třetí tvar – tedy od slovesa sell až po spend. (Pracovní sešit str. 79) Pokud by ti to činilo obtíže, doporučuji si z tvrdšího kartonu udělat kartičky, z jedné strany si napsat jen infinitiv – sloveso v základním tvaru tak, jak ho znáš ze slovíček, a z druhé strany si napsat druhý a pod něj třetí tvar. Takto se to báječně naučíš. (Někdo si na přední stranu poznamená třeba i český překlad.) Přikládám vzor („Memokarty, Angličtina, Nepravidelné tvary“ a naše „hororové sloveso“ 🙂

5. A nyní si opakujme všichni 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=NyGAZSv9r54

6. A na zažití zhlédni tento příběh v předpřítomném čase, vnímej pozorně příklady, můžeš si opakovat s postavami. https://www.youtube.com/watch?v=i9GlEYf8_5I

______________________________________________________________________________

27. března:

Dnes bude jen psací úkol pro všechny. Kdo můžete, pošlete mi na můj pracovní mail (adrimachalova@gmail.com) ve Wordu s Vaším jménem v názvu minimálně deset vět v předpřítomném čase na téma – Co jsem zatím pro mě zajímavého zažil/a nebo nezažil/a. K vaší snaze a píli budu přihlížet v závěrečném hodnocení. Zúročí se tam:)

  • Např.
  • I have never visited New Zealand.
  • I haven´t learnt French yet. 
  • I have studied English more recently (lately).
  • I have just done my housework and fed my pets. 
  • I have already sent important messages.
  • I have done this research intensively for about 11 years.
  • I have known some of my friends since childhood.
  • I haven´t met British royal family yet. 
  • I haven´t discovered my international roots yet. 
  • I haven´t seen my American relatives yet. :)))

______________________________________________________________________________

Zadání práce pro všechny na celý týden 30.3. – 3.4.: 

  1. Kontrola vět z videa https://www.youtube.com/watch?v=u940E_QlqGs

         zde: 

http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/Have-you-ever-8.t..docx

     2. Přepište si slovíčka do slovníčku z lekce 5C  (Pracovní sešit str. 78) Naučte se. 

     3. Opakujte si nepravidelná slovesa, zejména třetí tvar, stále po sloveso spend

     4. Vypracujte si cvičení v Pracovním sešitě na str. 46:

  •          cv. 1 – do křížovky doplňte třetí tvar slovesa
  •          cv. 2 – podle vzoru vytvořte pravdivou větu o sobě v předpřítomném čase
  •          cv. 3 – dejte slova do správného pořadí, abyste vytvořili otázku

         a pak na str. 47:

  •          cv. 4 – podle vzoru u Brada pište otázky v předpř. čase (viz dotazník nahoře) a u sebe pište pravdivé odpovědi
  •         cv. 5 – podle vzoru napište dotazy na Trevora v předpř. čase (pojedete postupně opět podle dotazníku) a pak napište i odpověď (podle fajfek v dotazníku)

     5. Pak si vše zkontrolujte zde: http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/20200329_163345.jpg 

——————————————————————————————————————–

Zadání na týden 6.4. – 8.4.:

1.Zopakujte si slovíčka z lekce 5C. (Pracovní sešit str. 78)

2.Naučte se třetí tvar u dalších deseti nepravidelných sloves – to znamená po sloveso think. (Pracovní sešit str. 79)

3. Poslechněte si (a pak si přeložte) vyprávění na str. 60 v učebnici (cvičení 1)

https://elt.oup.com/student/project/level3/unit05/audio?cc=cz&selLanguage=cs

(Klikněte na čtvrtou záložku seshora s názvem Page 60, Exercise 1)

5. Zkuste si spojit vhodně začátky a konce vět ve cvičení 2 (váže se k článku a je na téže straně). Pošlete mi svá řešení na mail. Stačí číslo + písmeno.

6.Vyzkoušejte si následující jednoduchý školní test🙂

 https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=63qawy3bEUWt0NnFCF7JKpM_H_Ykm_tEsn5nFhP2WqtUM0VaMklYVlkzOVFUWjk2SzhUQ1MwVllSRy4u

Vaše jméno pro přihlášení je: zak1@zszubri.onmicrosoft.com a heslo: hesLO123

Přeji všem hezké Velikonoce 🙂


______________________________________________________________________________

Zadání na týden 14. – 17.4.:

Tento týden věnujeme velikonoční tematice 🙂 

(Pro uvedená cvičení používejte google překladač, pokud si nevíte rady s nějakými slovíčky, neváhejte se však ozvat, pokud potřebujete více pomoci 🙂

___________________________________________________________________________

Zadání na týden 20. – 24.4.:

  1. Doučte se nepravidelná slovesa po write – třetí tvar. (Pracovní sešit str. 79) a zopakujte si slovíčka z lekce 5C.
  2. Poslechněte si vyprávění  – ke cvičení 4a a b na str. 61 v učebnici.(Klikněte na Page 61, Exercises 5a and 5b) https://elt.oup.com/student/project/level3/unit05/audio?cc=cz&selLanguage=cs
  3. Pošlete mi ke kontrole zodpovězené otázky ve cvičení 4a a 4b na str. 61 v učebnici. Pokud jste poslechu špatně rozuměli, pusťte si ho znovu s tímto: http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/20200418_113636.jpg
  4. Udělejte si cvičení 1 na str. 48 v Pracovním sešitě a pošlete mi vaše řešení – stačí číslo a F nebo T (false, true).
  5. Dobrovolně ke dni Země přečtěte si a popřemýšlejte:) http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/Earth-Day.jpg

___________________________________________________________________________

Zadání na týden 27. – 30.4.:

  1. Zopakujte si nepravidelná slovesa (je možné, že narazíte na některé odchylky, stává se :), u poslechu si dejte vyšší rychlost: https://www.youtube.com/watch?v=a7InhLXLPfc
  2. Vypracujte si v Pracovním sešitě na str. 48 cvičení :
  • 2spojte vhodně A a B (dle vzoru)
  • 3 výrazy z cvičení 2 použijte (podle vzoru) v předpřítomném čase pod správným obrázkem, „fajfka“ v obrázku znamená Yvonne tyto aktivity zažila, „křížek“  – nezažila

        3. A na str. 49 cvičení:

  • 4 – (podle vzoru) napište pravdivou větu v předpřítomném čase, zda jste uvedenou událost zažili či ne 
  • 5zkuste odhadnout, ve které větě bude pod každým číslem předpřítomný nebo jen minulý prostý čas (viz vzor)

        4. Cvičení mi ofoťte a pošlete kvůli kontrole, jak pracujete 🙂 Správné řešení bude zveřejněno v pondělí.

——————————————————————————————————————-


Zadání pro týden 4. – 7.5.:

  1. Zkontrolujte si úkoly z minulého týdne (Pracovní sešit str. 48 / cv. 1, 2 a str. 49 cv. 4, 5): zde
  2. Naučte se slovíčka z lekce 5D Kids (Pracovní sešit str. 78)
  3. Přečtěte si rozhovor Trish´s news na str. 62 v učebnici.
  4. Vypracujte si cvičení 1 a 2 na str. 50  a cv. 5 na str. 51 v Pracovním sešitě. (Vážou se k rozhovoru. 1 – doplníte vhodně výrazy z rámečku do vět, 2 – správně seřadíte slova ve frázích, 5 – vytvoříte v každé situaci vhodné doplnění fráze Půjdu a … vhodným slovesem z rámečku) Ofoťte a pošlete mi ke zhlédnutí, co se Vám podařilo. Pokud by něco nešlo, nezoufejte, správné řešení všeho obdržíte příští týden.

_____________________________________________________________________________

Zadání pro týden 11. – 15.5.:

  1. Zkontrolujte si řešení z předchozího týdne: (Pracovní sešit str. 50/ cv. 1,2) zde a (str. 51/ cv. 5) zde
  2. Pošlete mi Vaše věty ze cv. 5b na str. 63 v učebnici. Zadání je jednoduché, tvořte věty v předpřítomném čase, s použitím just (=právě někdo něco udělal), dle modrého vzoru.
  3. V Pracovním sešitě si vypracujte cvičení 4 na str. 51V minidialozích dle vzoru tvořte opět věty v předpřítomném čase s just za použití sloves z rámečku. Kontrola:zde
  4. Prověřte si své schopnosti v rámci gramatiky předpřítomného času: 

______________________________________________________________________________

Zadání pro týden 18. – 22.5.:

Tento týden opakujeme. 

  1. Vyzkoušejte si video kvíz „What has just happened? – Co se právě stalo?“: zde

(Do vět doplňujte sloveso v předpřítomném čase, včetně just. Šipka vás posune a ukáže i výsledek, celé k nahlédnutí dole pod videem.)

       2. Vyzkoušejte si „live worksheets“: (klikněte po dokončení na Finish a Check my answers, nahoře v testu se pak objeví bodové hodnocení)

  • doplňte správně otázky Have you ever?: zde
  • dejte slova do správného pořadí ve větě: zde
  • spojte správně třetí tvar (past participle) s infinitivem: zde

______________________________________________________________________________

Zadání pro týden 25.5. – 29.5.:

  1. Vypracujte si v Pracovním sešitě na str. 52 cvičení 1,2,3. Pošlete mi ofoceno, jak se Vám dařilo 🙂 Kontrola řešení příště. 
  2. Poslechněte si vyprávění Megan. Zkuste zachytit –  What has Megan done? zde (Page 66, Exercise 2b)
  3. Zkuste si interaktivní cvičení:
  • procvičení otázek zde a zde
  • doplnění písničky zde

______________________________________________________________________________

Zadání na týden 1. – 5.6.:

  1. Kontrola řešení zminula (Pracovní sešit str. 52/cv.1,2,3) zde
  2. Vypracujte si: Pracovní sešit str. 53/cv.4 (offoťte a pošlete, kontrola příště)
  3. Procvičte si Present Perfect na liveworksheets: zde a zde
  4. Vyzkoušejte si interaktivní video zde

______________________________________________________________________________

Týden 8. – 12.6.:

  1. Kontrola řešení zminula: zde (PS str. 53/cv.4)
  2. Naučte se nová slovíčka, lekce 6A, PS str. 78
  3. Poslechněte si rozhovor: zde (záložka Page 68)
  • (Je podobný rozhovoru v učebnici str.68/cv.3)

      V této lekci se objevuje nové modální (způsobové) sloveso:

  •       I should go to the optician´s.  – Měl bych jít k optikovi.
  •      You shouldn´t sit so close to the TV. – Neměl bys sedět tak blízko TV.

     (Časování pro všechny osoby stejné. Viz PS str. 73 tabulka 6.1)

     4. Poslechněte si další rozhovory a rady (advice) s užitím should a shouldn´t: zde (Page 69)