image_print

Domácí toulky časem

Za devatero horami a devatero řekami žili úžasní žáci, kteří v době nečasu vytvořili velkou krásu. Deváťáci si našli chvilku na vytvoření kalendária inspirovaného svým datem narození. Osmáci se věnovali českým zemím v 19. století a ve svých výtvorech dokázali, že umí vyhledat zásadní informace a umí si je obhájit. Jelikož sedmáci nestihli ve škole předvést svá středověká města, oblékli se do středověkých modelů, vytáhli podomácku vyrobené husitské zbraně a všechno zdokumentovali. Na foto a video se podívejte zde. Šesťáci mají za sebou starověk a čekala na ně výzva v podobě římských bohyní, válečníků, konzulů a císařů. Jejich fotografie k prohlédnutí zde

ICT – F -7.B – Zetek

období : 2.6. – 8.6.

podle návodu z videa proveďte doma tyto 2 jednoduché  pokusy  , natočte na video , uložte do své složky . Návod – zde

 

AJ 8.r. Správné znění z týdne 25. 5. – 31. 5. 2020 Janušová

AJ 8.r. Správné znění Janušová  od 25. 5. –  31. 5. 2020

 

Zdravím, dnes zde naleznete pouze správné výsledky z učebnice. Správné znění  z pracovního sešitu jste mi už poslali nebo ještě pošlete na e-mail.

 

Učebnice

str.66

cv.1 b)

1             Megan has won a race. I´ve won a race or I´ve never won a race.

2             She´s never flown in a plane. I´ve flown in a plane or I´ve never flown in a plane.

3             She´s never ridden a horse. I´ve ridden a horse or I´ve never ridden a horse.

4             She has gone go-karting. I´ve gone go-karting or I´ve never gone go-karting.

5             She´s never been in hospitál. I´ve been in hospitál or I´ve never been in hospitál.

6             She has written a song. I´ve written a song or I´ve never written a song.

7             She has seen a film. I´ve seen a film or I´ve never seen a film.

8             She´s climbed a mountain. I´ve climbed a mountain or I´ve never climbed a mountain.

 

cv.1c)

Have you ever won a race?

Yes, I have./No, I haven´t.

Have you ever  flown in a plane?

Yes‚I have. /No, I haven´t.

Have you ever ridden a horse?

Have you ever gone go-karting?

Yes, I have./No, I haven´t.

Have you ever been in hospital?

Yes, I have./No, I haven´t.

Have you ever written a song?

Yes, I have./No, I haven´t.

Have you ever seen a film?

Yes, I have./No, I haven´t.

Have you ever climbed a muntain?

Yes, ‚I have./No, I haven´t.

 

cv.2

1             Syd has just woken up.

2             Syd´s just fallen off his bike.

3             Syd´s just had a drink.

4             Syd´s just cooked a meal.

5             Syd´s just won a game of tennis.

6             Syd´s just bought a CD.

 

 

Matematika 7.A

1.6. -5.6. 2020 
Po přímé úměrnosti se tento týden podíváme na úměrnost nepřímou. Vše potřebné je ZDE. Stejně jako minulý týden si z prezentace udělejte zápis, počet příkladů nechám na vás.  

Jak tomu rozumíte, dokážete ZDE. Tento vyplněný nebo opsaný pracovní list vyfotíte a nahrajete ZDE ve čtvrtek od 8.00 do 18.00.  Procvičit učivo si můžete v pracovním sešitu na straně 61.  
Řešit slovní úlohy pomocí trojčlenky se naučíme na začátku příštího roku.  

 TADY si  můžeš zkontrolovat řešení z pracovního sešitu z minulého týdne. 
On-line výuka v pondělí 9.15 -10.15.
Přeji pěkný týden. BK

 

ZDE je  pro opozdilce odkaz do archivu s příspěvky z minulého týdne. V sekci info pro rodiče najdete i přihlašovací heslo k nahrávání, pokud jste si ho neuložili.

Matematika 6.C

1.6. – 5.6. 2020 
Tento týden navážeme na to, co jste se naučili o krychli a provedeme totéž s kvádrem, tj budete umět sestrojit síť  a vypočítat povrch a objem.  Prezentaci, kde najdeš vše potřebné, si stáhneš TADYDo sešitu si zapiš z prezentace vzorečky pro výpočet povrchu a objemu kvádru.  Vypracuj příklady 1-5, je to slide(obrázek v prezentaci č. 16)  a příklady ze slidu č. 33 –povrch kvádru.  
Příklady z pracovního sešitu si necháme na opakování do 7. třídy, ty z prezentace nám budou bohatě stačit. On-line výuka  bude v obvyklém termínu, tj 9.15-10.15 středa a 9.15 – 10.15 čtvrtek. 
Protože příklady na povrch a objem krychle už jsou dost těžké (mnohaletá zkušenost), dám kvíz až po on-line výuce ve dvou termínech,
čtvrtek 1
7.00 -18.00 a  pátek 9.00 -10.00 a otevřeš ho TADY. 
Přeji pěkný týden. BK 

25. 5. -29.5. 2020 
Tento týden nás čeká vše o krychli.  Všechno potřebné najdete na této prezentaci, kterou stáhnete  TADY Postupně si udělejte do sešitu všechny příklady, které na ní najdete, příští týden se objeví na kvízu. Testík nebude, zato mi nahrajete ZDE  vaše vyfocené modely krychle. Nahrávat můžete celý pátek od 800 do 20.00.  Zadání k úkolu najdeš TADY .
On-line  výuka bude ve středu od 9.00 do 9.55 a od 10.00 do 10.55. 
Přeji pěkný týden. BK 

Zde je odkaz na archiv, kde je učivo z předcházejících týdnů.

Rozpis výuky 1.6. – 5.6. pro 3.A a 3.C

Rozpis učiva na týden 1.6. -5.6.2020

příloha č.1 ČJ – vypiš podstatná jména

příloha č.2 SPRAVNE ODPOVEDI

příloha č.3 http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/05/AJ-Krizovka-11.jpg

příloha č.4 http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/05/There_isthere_are.jpg

PRV pro 3.C  – učebnice str. 64 – 69 přečti, prac. s. str. 58 – 62 doplň 🙂

Vážení rodičové,

prošly jsme práci vašich dětí během korona volna a chtěly bychom Vám poděkovat za vedení a dohled při plnění úkolů. Jsme potěšeny, že se nenašel nikdo, kdo by nic nedělal:-). Známky pro 2. pololetí napíšeme dětem ve škole do notýsků.( 3.C  – Těm, kteří jsou doma to napíšu na konci týdne při společném setkání ve škole. p.u. Onderková)

Ještě jednou Vám děkujeme za spolupráci

p.u. Mičulková a Onderková

ČJ 7.C Pracovní list – procvičování

Pracovní list pro ČJ 7. ročník  1. 6. 2020

Vypracuj a pošli na můj nebo školní email.

I. Urči počet vět v souvětí, větu hlavní a vedlejší, druh vedlejší věty.

Př.:

                VV                                         VH                                                        VV

Protože byl krásný den, vyšli jsme si do přírody, abychom se nalokali čerstvého vzduchu.

 

3 věty, VV – příslovečná příčinná,VH,VV- příslovečná účelová

 

      1. Ukaž mi, co jsi namaloval a co čteš.

 

  1. Ti, kdo lžou, riskují velkou ostudu při odhalení.

 

  1. Mám naději, že toto místo dostanu, když se budu snažit.

 

  1. Objevil se u nás, právě když se smrákalo.

 

  1. Odešel, odkud přišel, ani se neohlédl.

 

  1. Šel tak rychle, až ho píchalo v boku.

 

  1. Krajina byla, jako by ji posypal cukrem.

 

 

      II. Testové úkoly( označ správnou odpověď)

 

  1. Které tvrzení je pravdivé?
  2. a) Antonymum je slovo opačného významu.
  3. b) Termíny neboli odborné názvy jsou slova citově zabarvená.
  4. c) Slovo nemusí mít význam.

 

  1. V kterém bodě jsou obsažena pouze sousloví?
  2. a) španělský ptáček, lehká úloha
  3. b) osobní vlak, tlakový hrnec
  4. c) vysoká škola, nová škola

 

  1. V kterém bodě jsou slova jednoznačná?
  2. a) Afrika, kyslík, automobil
  3. b) gramatika, chlor, houba
  4. c) Martina, koruna, květináč

 

  1. V kterém bodě jsou jen slova mnohoznačná?
  2. a) koloběžka, nožička, Petr
  3. b) koleno, jazyk, list
  4. c) muchomůrka, klíč, pohár

 

  1. V kterém bodě jsou pouze termíny?
  2. a) trojúhelník, citoslovce, nížina
  3. b) celé číslo, dobrá káva, střední škola
  4. c) útočník, obránce, mičuda

 

  1. V kterém bodě jsou pouze slova spisovná?
  2. a) brambory, zemáky, zelenina
  3. b) pozdě, furt, stále
  4. c) běhat, chodit, lézt

 

  1. Ve kterém bodě jsou pouze archaismy a historismy?
  2. a) regiment, šlojíř, vějíř
  3. b) věrtel, tablet, čeledín
  4. c) věrtel, kantor, otka

 

  1. Které slovo není podřazeným ke slovu nemoci?
  2. a) akupunktura
  3. b) spalničky
  4. c) angína

 

  1. Ve kterém bodě jsou pouze neologismy?
  2. a) display, tablet, chléb
  3. b) křížovka, žížala, plazma
  4. c) mikroskop, interwiev, zainteresovaný

 

  1. Ve kterém bodě jsou pouze slova citově neutrální?
  2. a) malovat, huba, stůl
  3. b) osůbka, žrát, spinkat
  4. c) spát, osoba, ústa

 

 

 

 

F-7.B,7.C-Zetek

období 1.6. – 5.6.

Archimédův zákon

( jeden z nejznámějších zákonů fyziky – souvisí s hydrostatickým tlakem )

  • vyhledej jeho znění a napiš ( učebnice, internet …)
  • přečti si ( poctivě ) o Archimédovi  odkaz 2.1.1. – zde
  • pak si prohlédni následující video ( přímo souvisí s článkem 2.1.1. ) – zde
  • další ukázka – zde
  • na základě tohoto zákona popřemýšlej nad touto úlohou !!!!!!!
  • Do vody ponoříme 3 stejně velké kostky – jednu ze železa, druhou z polystyrénu , třetí ze dřeva. Která z nich je nedlehčována největší silou?

 

F-9.A,9.B-Zetek

období : 1.6. – 5.6.

přehled kosmonautů

určeno pro ty , kteří se nepřipravují na přijímačky . Pro ně je toto učivo dobrovolné , podle času , spíše jako odreagování ( je to velmi zajímavé )

jen si prohlédni přiložená videa ( každé má asi 5 minut ) s jednotlivými kosmonauty a do sešitu vypiš

  • celé jméno kosmonauta ( tky ) a národnost
  • o jakou významnou událost se jednalo a kdy se uskutečnila
  • 1. video zde
  • 2. video zde   a  totéž trochu jinak zde
  • 3. video zde
  • 4.video zde
  • 5. video zde

F-8.A,8.B-Zetek

období : 1.6. – 5.6.

hladina intenzity zvuku 

úloha velice jednoduchá – překreslete si do sešitu tuto tabulku – zde

nejtišší místo na Zemi ( přečti  si i krátký článek ) , video zde

podívej se, jak se dělá foukací harmonika – zde

prohlédněte si prezentaci k tématu  – zde

 

M-6.B-Zetek

1.6. – 5.6.

povrch krychle a kvádru

  1. povrch krychle – uvědom si , co znamená u krychle pojem povrch uč. 117 – 118 ( opsat rámeček str. 118 )

          názorná ukázka – překresli na papír ( popř. výkres ) tento obrázek ( síť krychle – pomoc v učebnici 114 ) a složením a slepením vytvoř krychli – obrázek zde

HM 113 / 1b , 2a , 115 / 9

2.  povrch kvádru  – uč. 116 – 117  ( rámeček 117 – pokus se vzorci porozumět ! )

    názorná ukázka – překresli na papír ( popř. výkres ) tento obrázek ( síť kvádru  – pomoc v učebnici 115 ) a složením a slepením vytvoř kvádr  – obrázek zde

uč. 119 / 5 , 6 ( výsledky uč. 135 ) , HM 113 /1a ,2b , 

M-7.B-Zetek

období 1.6. – 5.6.

Obvod a obsah rovnoběžníku

1.obvod – návod zde

HM – 104 /2 , 3a , 4a 

2. obsah – uč. strana 56 +  návod zde

HM – 104 / 3b ( dokresli i druhou výšku a počítej oběma způsoby ) , 4b, 7! ( těžší ! ) , 105 / 1 ,  uč. 57 / 2, 3,  58 / 4 

 

M-9.B-Zetek

období : 1.6. – 5.6.

Tělesa  jehlan a kužel z papíru

Platí pro ty, kteří se nepřipravují na přijímačky.  Na papír nakresli síť jehlanu ( pomoc uč. 55 ) a kužele  ( uč.64 ) , vystřihni , jednotlivé části vybarvi ( nechám na tobě jak ) a jehlan i kužel slep lepidlem . Vyfoť . Pošli v pátek 8.00h – 12.00h na odkaz – zde

Přihlas se jménem: zak1@zszubri.onmicrosoft.com

                  heslo: hesLO123    (O je velké písmeno, ne nula!!! )

ÚKOLY OD 1.6. DO 5.6.

PONDĚLÍ 1.6.

Český jazyk

  • do sešitu: podstatné jméno ŠKOLA vyskloňuj v jednotném i množném čísle
  • do sešitu: vypiš si pod sebe tato slova: bez maminky, ke kostelu, s Petrem, kamarádi!, pavouci a urči u nich pád, číslo a rod (můžeš použít tabulku, kterou jsi dostal ve škole a vepsat to do ní nebo piš do sešitu)

Matematika

  • uč.str. 72  NÁSOBENÍ MIMO OBOR NÁSOBILEK DO 1000  –  přečti si tabulky

  • do sešitu cv. 1 / str. 72 (3 sloupečky) a cv. 2 / str. 72 (celé)

Angličtina

  • přepiš si další část slovíček (označenou datem 1.6.) a nauč se je (pro jistotu kopie z minula zde:)

http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/05/Slovíčka_11._lekce-1.jpg

  • Nauč se frázi: HOW MANY (COMPUTERS) ARE THERE? – Kolik (počítačů) je tam?
  • učebnice str. 53 – poslechni si rozhovor č. 74 na tomto odkazu:

https://www.youtube.com/watch?v=60TVUVxyrRY

ÚTERÝ 2.6.

Český jazyk

  • opiš do sešitu nebo tabulky tato slova a urči u nich pád, číslo a rod: bez přátel, (vidím) orly, sedmikrásky, do obchodu, o Budulínkovi

Matematika

  • do sešitu napiš z učebnice str. 73 / cv. 7 – !! nezapomeň, že násobení má přednost před sčítáním a odčítáním!

Angličtina

  • zopakuj si všechna slovíčka z 11. lekce
  • pracovní sešit str. 53 / cv. 3,
  • správné odpovědi zde:

http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/05/SPRÁVNÉ_ODPOVĚDI.docx

STŘEDA 3.6.

Český jazyk

  • Opiš si do sešitu tyto věty a nad každé slovo nadepiš číslicí slovní druh:

Maminka nám upekla výborné buchty. Ona je dobrá kuchařka. Ptáčci zpívali vysoko na stromě. Nepůjdu ven, protože prší.

Matematika

  • pracovní sešit str. 32 / cv. 1, 2

 ČTVRTEK 4.6.

Český jazyk

  • opiš do sešitu nebo tabulky tato slova a urči u nich pád, číslo a rod:

v troubě, o vlkovi, s dědečkem, (vidím) kamarády, k sousedům

Matematika

  • pracovní sešit str. 32 /  cv.3 – napiš výsledky nad rámeček

 PÁTEK 5.6.

Český jazyk

  • do sešitu vyskloňuj v jednotném i množném čísle podstatné jméno RYBA
  • do sešitu opiš tyto věty a urči u nich slovní druhy: Petra ve škole poznává nové věci. Baví ji zvířata. Její oblíbené zvíře je ptakopysk. Vypadá zvláštně.

Matematika

  • pracovní sešit str.32 / cv.4

Angličtina

  • zopakuj si gramatiku z 10. lekce v tomto pracovním listu:

http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/05/There_isthere_are.jpg

  • učebnice str. 53 – Ask and answer (Ptej se a odpovídej) – tvoř otázky a odpovědi podle obrázku
  • vyplň si křížovku na slovíčka z 11. lekce:

http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/05/AJ_Křížovka_11.jpg

PRVOUKA

http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/05/PRV-Stavba_našeho_těla.docx

 

ODKAZ NA ARCHIV STARŠÍCH ZADÁNÍ:

https://www.zszubri.cz/?p=11444

 

 

 

 

 

 

Vlídný červen

Na základě rozhodnutí ředitele školy se bude rodičům vracet třetina částky z pololetního poplatku za školní družinu. Peníze si můžete vyzvednout u své vychovatelky do 12. června (11:20 – 15:00).

  1. června – 5. června 2020

Slabikář str. 88 – 90 ( kroužkujeme si za obvyklého zpěvu všechna  pě, vě mě, str. 88 ve žlutém hledejme nejhorší známku, část ruky, ptáčka, 2x člověka, který ze sebe vydává melodie:), v článku kroužkujme barvu pěšiny, kam vede pěšina, jaké příjmení má Pepík, co je v řece a kam teče voda.    Str. 89 Článek – Kdo byl na věži? Jaká je věž? Co se dole bělá? U koho se to bělá? Ve žlutém hledejme slova věda, vědec, člověk, Květa, květina, pověra (co to asi je?)  a tato slova přepišme do Opic.  Str. 90 u hvězdičky nemusíme slova přepisovat, jen se pokusme na ně vymýšlet věty, článek si přečtěme a podumejme, jestli nám tam o květnu něco nechybí, ve žlutém sloupku zakroužkujme slova, kterým nerozumíme – najděme si moudrého člověka, který nám je vysvětlí:).

Práce pro experty a mudrce – Použij ě

Písanka str. 33 – 36 

Procvičení – oprav_chyby

Matematika str. 51, 52 a zbytek strany 60 do Opic 

Při odčítání s přechodem použijme postupné úbytky. 11 nejdříve „vyplivne“ 1 a potom zbytek (11 – 7 = 11 – 1 – 6)

Procvičení + a domino k rozstříhání sčítání a domino

Prvouka str. 67 – 69 (my si ve třídě budeme povídat o tom, kdo kde z rodiny pracuje, kdo má jaký pracovní sen:), jak pomáháme doma…..krásné téma)

Naučili jsme se písničku O moři

https://www.youtube.com/watch?v=Vum6bM36ybc

ale zpíváme ji rychleji 

Starší věci máme tady.

Angličtina 9.A+B Kučerová

25.5. – 12. 6. 
Info o angličtině bude zítra v mailu.BK
 
4.5. -7.5. 2020

Zde je odkaz na test, který budete moci vyplnit ve čtvrtek 7. 5. od 18.30 do 19.00 nebo v pátek v tutéž dobu. Podrobné info dostanete zítra mailem.
Tady si můžete stáhnout handout ke slovesným vzorcům, které jsou hlavním učivem ve 4. lekci.
Přeji pěkný týden.BK



ARCHÍV PŘEDCHOZÍHO UČIVA ZDE : ARCHIV

AJ 8. ročník Správné znění Janušová z týdne od 18. 5. do 24. 5. 2020

 Správné znění  z týdne od 18. 5. do 24. 5. 2020

Učebnice

str.64

cv.2a)

William Shakespeare – Stratford-upon-Avon, plays

Florence Nightingale – nurse, soldiers

Bob Geldof – Dublin, Africa

Ellen MacArthur – round the world, mailing

2b)

Name                   William Shakespeare

Born                      1564

Profession          writer

Famous               Wrote famous plays.

because              His plays have been translated into many languages

                               and made into films. Shakespeare in Love is about his life.

 

Name                   Florence Nightingale

Born                      1820

Proffession        nurse

Famous             Helped soldiers in the Crimean War.

becouse              Started school for nurses.

 

Name                   Bob Geldof

Born                      1954

Profession          pop singer and writer

Famous               Made charity record Do They Know It´s Christmas?

because              Organized Live Aid concerts. Raised millions of dollars

                                for poor people in Africa. He has written two books.

 

Name                   Ellen MacArthur

Born                      1976

Profession          saflor (yachtswoman)

Famous                Fasted woman o cross the Atlantic solo.

                               Second in Vendee Globe race.

                               BBC Sports Personality of the Year. Fasted person

                               to sail solo round the world non-stop.